CLANEK

Brazil Runner´s Flashback: UKF @ SaSaZu

V pátek 5. října 2012 se v klubu SaSaZu uskutečnilo masivní představení značky UKF! UKF je jedním z předních britských labelů, na kterém začínalo mnoho úspěšných producentů a také díky němu je současný dubstep tam, kde právě je. Prahu v ten den čekal zajímavý line-up se skutečnými zahraničními hvězdami doplněný místní špičkou. Na starost jsem dostal novozélandské duo Jesse a Harley aka Mt Eden plus britského producenta, který si říká Gemini. Jak celá akce z mého pohledu probíhala, si můžete nyní přečíst v krátké reportáži...

Je pátek 5.10. 2012 15:00 a já dle instrukcí promotéra checkuju terminál 1 na Letišti Václava Havla. Netrpělivě očekávám přílet pravidelné linky British Airways z Londýna a v ní mladou producentskou dvojici z Aucklandu. Letadlo přistává včas a já se za několik málo okamžiků vítám s oběma kluky v příletové hale. Ti mají za sebou náročné turné po Evropě, Praha je jejich poslední zastávkou, zítra odlétají na 2 měsíce do New Yorku. V Česku jsou úplně poprvé - aby ne - je jim něco málo přes 20 let. I přes svůj nízký věk se jim však podařila vskutku nevídaná věc - i bez pomoci velkého labelu získali obrovskou popularitu, jejich pecky v čele s hitem "Sierra Leone" nabírají v internetových přehrávačích milionové návštěvnosti i velmi pozitivní komentáře. Kluci jsou ale naprosto normální, přirození, sláva jim zatím rozhodně nijak do hlavy nestoupla...

UKF

Z letiště uháníme po Pražském okruhu směr hotel v Holešovicích. Po příjezdu se kluci ubytují a společně vyrážíme na malou prohlídku Prahy formou mé oblíbené autoturistiky.

Po zhruba hodinové okružní jízdě zastavujeme na bezva vyhlídce nad Podolím. Pohled ze skály na krásy Prahy "Mt Edeňáky" úplně dostal. Jesse mi vysvětluje, že mají vyhlídky moc rádi - Mt Eden je vlastně název jejich oblíbeného kopce nedaleko Aucklandu, na který jako mladí kluci rádi lezli. Udělal jsem zde i několik super fotek na svůj telefon, který jsem ale bohužel minulou středu ztratil v Roxy. Ehm...

Zhruba po dvou příjemně strávených hodinkách parkujeme opět u hotelu a v restauraci se lehce občerstvujeme. Po slabé půlhodince společné diskuze na téma Česka republika vs. Nový Zéland se hoši odebírají na své pokoje trošku si odpočinout.

UKF

Večeři řeší formou pokojové služby. Já koukám na hodinky a je skoro 18:00. Za necelou hodinku přiletí další hvězda dnešního večera, dvaadvacetiletý producent Gemini. Tento britský student univerzity má již za sebou 4 EP a 9 remixů, z čehož jeden dokonce pro americkou megastar Kelis. Přílet opět bez sebemenších problémů. V hotelu asistuji při běžných formalitách na recepci. Gemini z hotelového telefonu volá na pokoje chlapců z Mt Eden a domlouvají se na stejném odjezdu do SaSaZu, tedy ve 23:30, půl hodinky před plánovaným setem Geminiho. Loučíme se a já jedu na pár hodin domů relaxovat...

K hotelu jako vždy přijíždím s předstihem a na zahrádce hotelové restaurace tankuji energii na dnešní večer. Ve 23:30 jsou všichni dole na recepci a takhle mi pózují před hotelovým výtahem.

Telefonicky kontaktuji promotéra Honzu a vyrážíme do SaSaZu. Honza nás už čeká před hlavním vchodem a v okamžiku mizíme v backstage. Kluci si hned míchají vodku s Red Bullem, Gemini prosí promotéra o možnost začít o 15 minut později, což samozřejmě není problém. Český Smack, který právě finišuje svůj set, už tancechtivé návštěvníky pěkně rozjel. Gemini přichází na scénu a s maximálním soustředěním předvádí solidní výkon. Po hodince a půl je vystřídán Mt Eden. Harley je během 5 minut s mikrofonem na stole a tančí mezi CD playery. Pěkně rozjetá dvojka, to musím uznat. Většinou mladší návštěvníci v prvních řadách doslova šílí, holky ukazují kabelky a kouří Camelky.

Další na řadě, matadoři české zlomené scény Pixie a Suki, nakonec místo jednotlivých setů hrají ping pong a nepřekvapivě jim to opět maximálně šlape. Já v mezičase odvážím na hotel Geminiho a vracím se zpět do klubu pro ty dva uličníky z druhé strany zeměkoule. Kluci jedou pecky, pije se, kecají s holkami, klasika. Do auta se mi je daří dostat až kolem půl páté ranní, což není úplně ideální, v 7:00 je totiž nabírám na hotelu a vezu na letiště. U hotelu jsem včas, nenápadně se mísím mezi hosty a s Mt Eden si dáváme vydatnou snídani. Ranní cesta probíhá jako téměř vždy beze slov a s velkými známkami únavy. Na letišti se loučíme, dostávám kupu samolepek "Mt Eden" a kluci letí do New Yorku. Good luck!

UKF

Na zpáteční cestě dávám farmářské trhy v Holešovické tržnici. Přijíždím domů a během okamžiku usínám. V 16:00 mne budí budík a čeká mne poslední část kontraktu - odvézt Geminiho na letiště. Thomas je krásně odpočatý, po cestě debatujeme na vděčné téma - počasí v Anglii. Popisuji mu svou poslední návštěvu kamaráda Hrocha v Manchesteru. Thomas toto město moc dobře zná, líčí mi hraní v několika zdejších klubech. Loučíme se před terminálem 2, odesílám potvrzující SMS promotérovi a šlapu na zmizík.

Teď se chystám na festival Imagination na pražském Výstavišti, takže se brzy můžete těšit na další vypečený flashback! :)