PARTYINFO
ELECTRONIC BEATS
Datum konání: |
13.04.2013 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Archa |
Live: |
Lana Del Rey, Roosevelt, Karin Park |
Info: |
http://www.electronicbeats.net |
Popis: |
start 21:00, vstup 350/480 czk |
Line-up: |
21:00 start 22:00 Karin Park 22:45 DJ Peter K 23:15 Lana Del Rey 00:15 Peter K 00:40 Roosevelt 01:30 DJ Peter K 02:00 konec |
2 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Festival Electronic Beats, mezinárodní hudební projekt, který se v České republice koná od roku 2006, byl tentokrát vyprodaný v rekordním čase – za jednu hodinu. Přestože Electronic Beats bývá vyprodané téměř každoročně, letos byl zájem enormní, a to také díky vystoupení americké popové hvězdy Lany Del Rey, která se v tuzemsku představí úplně poprvé. Vystoupení interpretů na tomto festivalu se vyznačují vysoce kvalitním technickým zázemím – vynikající zvuk a projekce jsou samozřejmostí. Organizátoři si již potřetí vybrali pro tuto akci prostor pražského divadla Archa, kde se festival odehraje v sobotu 13. dubna od 21 hodin. V rámci Electronic Beats v ČR v minulosti vystoupili takové hvězdy, jako jsou The Prodigy, The Orb, Underworld, Roísín Murphy, Hot Chip a další interpreti. Festival Electronic Beats probíhá letos ještě v dalších evropských městech, jako je například Kolín nad Rýnem, Bratislava, Poznaň či Graz.
Skoro sedmadvacetiletá Lana Del Rey odehraje v rámci Electronic Beats zhruba hodinový koncert, který skončí krátce po půlnoci. Před ní vystoupí švédská zpěvačka a modelka Karin Park, která na poli hudby vyznává náladovou až temnou elektroniku. „Do mého hudebního vkusu se promítla naše silně věřící rodina, dětství strávené v Japonsku a třeba Kraftwerk, které jsem poslouchala jako hodně mladá,“ uvedla exkluzivně pro Electronic Beats Karin Park. Její vystoupení začne v Arše těsně po dvaadvacáté hodině. Třetím koncertem sobotního festivalu bude vystoupení německého projektu Roosevelt – v současné době je tento mladík jedním z hlavních hrdinů kolínské klubové scény, která v Německu v těchto dnech udává hudební směr. Jeho vystoupení skončí kolem druhé hodiny ranní. Jednotlivé hudební předěly mezi kapelami odehraje český DJ Peter K.
Electronic Beats je mezinárodní hudební program společnosti Telekom, který zahrnuje nejrůznější mediální platformy a soustředí se na pořádání hudebních festivalů a klubových akcí napříč velkými evropskými městy. Všechny aktivity se protínají v rámci domovské stánky electronicbeats.net, jež zahrnuje veškeré Informace o umělcích a událostech spojených s Electronic Beats. Tato stránka nabízí také vlastní rádio a televizi se zaměřením na současnou hudbu. Součástí tohoto portfolia je velmi ceněný tištěný hudební časopis Electronic Beats a DVD magazín Slices, oba vycházejí čtvrtletně prostřednictvím vybraných distribučních kanálů.
ROZHOVOR S KARIN PARK
Pokud máte rádi The Knife nebo Fever Ray, buď už Karin Park milujete, anebo ji po jejím pražském koncertě na festivalu Electronic Beats milovat začnete. Tahle nezaměnitelná švédská zpěvačka, skladatelka a hudebnice v jednom dělá velkou čest typickému severskému zvuku a nebojácně ho posouvá ještě dál. Svým loňským, čtvrtým albem „Highwire Poetry“ se dotkla dalšího levelu – už není jen tou zajímavou skandinávskou umělkyní, ale představitelkou skutečně moderního a kvalitního (electro)popu se vším všudy. Ve světovém měřítku samozřejmě.
Odkud se vzal tvůj „deep’n’dark“ sound? Nebo vůbec – co podle tebe formuje hudební vkus člověka?
Myslím, že to souvisí s tím, v jakém prostředí člověk vyrůstá, jakou hudbu poslouchá, když se vyvíjí, jaké má kamarády. Přesně takhle to bylo i u mě. Do mého vkusu a zvuku se promítla naše silně věřící rodina, dětství strávené v Japonsku a třeba Kraftwerk, které jsem poslouchala jako hodně mladá.
Když jsi začala pracovat na svém posledním albu Highwire Poetry, věděla jsi dopředu, jak bude znít? Nakolik bylo plánované a nakolik jsi dala prostor intuici?
Věděla jsem, že chci tentokrát víc experimentovat; hlavně s mohutnějšími basy a s tvrdšími beaty. Nechtěl jsem nechat rozhodovat někoho jiného o tom, co budu dělat. Dala jsem hodně na svoje elementární pocity. Ale v tom, jak to bude ve finále znít, jsem určitě na začátku jasno neměla. Prostě jsem si akorát přála, aby to bylo víc „syrový“.
A dopadlo to skvěle! Můžeš být vůbec jako umělkyně někdy stoprocentně spokojená s výsledky své práce?
Když nemáš tu motivaci, že příště to bude ještě lepší, není důvod v tom pokračovat. Nemyslím si, že je nutné být nějak hodně spokojený. Hned po dokončení alba nemůžeš ty skladby ani slyšet. Až s odstupem, třeba když je hraješ živě nebo zase začneš dělat další muziku, doopravdy zjistíš, jaké jsou. Uprostřed tvůrčího procesu nepoznáš, jak bude song fungovat, jaká bude reakce druhých. To přijde až časem.
Co je pro tebe nejlehčí a co nejtěžší na umělecké kariéře?
Nejlehčí je tvořit skladby a hrát hudbu naživo. Nejtěžší je přesně ta druhá stránka věci, to, že je umělcova kariéra závislá na tolika jiných lidech. Kdyby to bylo jen na mně, skládala bych akorát muziku a koncertovala.
Působíš, že vždycky moc dobře víš, co chceš. Musela jsi dělat hodně kompromisů ve své hudební kariéře? Zašla jsi někdy až za své hranice?
Udělala jsem spoustu kompromisů. To je to, co se učíš, když dospíváš – kdy ty kompromisy dělat a kdy ne. V životě, v hudbě, ve všem. Když chceš najít další lidi ke spolupráci na tvé muzice, musíš s nimi najít společnou řeč a součástí toho jsou právě kompromisy. Tohle jsem udělala svým způsobem na albu Highwire Poetry, ale dopadlo to dobře. Naopak na prvním albu jsem to ještě neuměla.
Tvým největším hudebním parťákem je tvůj bratr David Park. Nemyslím to vůbec špatně, ty jsi skvělá skladatelka a muzikantka, ale proč je v hudebním průmyslu tak málo soběstačných žen? Čím to je, že většina má za sebou vždy nějakého šikovného chlápka?
Ženám chybí tradice. Celá hudební historie byla vždy o mužích, ať už jde o technické věci nebo o hudební nástroje. Ženy tohle nikdy nedělaly, kolikrát ani neměly příležitost se to naučit, natož se s tím prosadit.
Jsi hodně známá svou specifickým módním stylem. Je podle tebe důležitá móda v rámci umělcova vyjádření?
Myslím, že je důležité vizualizovat hudební směr, kterým se ubíráš, proto mě to taky tak baví. Ale přestože mám hodně ráda módu, vlastně jí nerozumím. Míchám styly, jak se mi chce a vůbec dělám asi spoustu věcí tak, jak se nemá.