DVD Tarzan S.E.

Tarzan vládce Opů a pán džungle, prý nebyl nikdy tak "realistický" jako v Disneyho animovaném hitu z roku 1999. Přesvědčit se můžete na speciální dvou diskové edici.

malý Tantor: "Mamííí, určitě v té vodě nejsou baktérie?"

Příběh první knihy slavného spisovatele Edgara Rice Burroughse je notoricky znám a stal se základem pro celou knižní sérii i bezpočet různě úspěšných filmů i komiksů. Disneyho animák s osiřelým chlapcem, kterého se ujmou gorily, je špičkou ve svém oboru a jedním z posledních klasicky animovaných kousků, které se opravdu povedly.

Právě animace podle tvůrců umožnila, že Tarzan se pohybuje a chová přesně tak, jak to popisoval Burroughs. Upřímně řečeno si nemyslím, že tohle je něco, co by od animovaného filmu společnosti Disney očekávala jeho cílová skupina. Malým divákům bohatě stačí statečný Tarzan, krásná Jane, padoušský Clayton a celá armáda roztomilých, humorných postaviček.

Dospělí se ale ze vší té roztomilosti a humornosti nezblázní, protože tvůrci zřejmě věděli, kdy je toho příliš. Tarzan je prototypem dětem přístupného dramatu s hrstkou (ale opravdu jen hrstkou) povedených písniček. Jejich autorem je Phil Collins, takže se budou líbit i většině starších diváků. Pokud už jste Sněhurku viděli více než sedmkrát, je Tarzan jasná volba.

Tarzan skateboardista

Protože film vychází na dvou diskové speciální edici, je DVD přecpané různými speciálními materiály. Bonusy se detailně zabývají animací včetně tehdy nové techniky „deep canvas“, která v kombinaci s tou klasickou umožnila pohybovat pomyslnou kamerou v jednotlivých záběrech. Příznivce všeho kresleného potěší tuna výtvarných návrhů, z nichž ne všechny jsou dětsky stylizované!

Velká pozornost je věnována soundtracku. Phill Collins byl podle všeho hodně zapálený pro věc, protože většinu hudby dodal ještě před tím, než mohl Tarzana vidět. Zájemci mají k dispozici nejen videa k písním You’ll Be In My Heart a Strangers Like Me, ale i propagační filmeček o natáčení Trashin‘ The Camps s N’Sync a původní Collinsovy demo nahrávky.

Vedle komentáře režisérů a producentky, hutné dávky trailerů a plakátů i tří nepoužitých scén je zajímavá možnost porovnat storyboard s finální úvodní scénou nebo informace, že animátoři se při vytváření Tarzana poskakujícího po stromech inspirovali pohyby skateboardistů, snowboardistů a in-line bruslařů. Zkrátka nakonec nepřijde ani historka, kterak si animátoři za Disneyho peníze udělali studijní výlet do Afriky.

Hodnocení – film: 80%
Hodnocení – disk: 80%

Tarzan