Komiksová recenze: Batman – Ticho II

Pátrání pokračuje, přesto je "nejlepší detektiv na světě" bezradný. Kdosi, komu se říká Ticho a o kom nikdo nechce mluvit, nadále skrývá svou identitu. Má to snad být plán důmyslné pomsty?

Catwoman (skopává H. Q. z pódia): "Nepřesvědčivé. Špatně zahrané. Špatně zrežírované. Publikum chce vrátit peníze."
Harley Quinnová: "HHHH. Dneska je každý kritik."

Batman ale není tak bezradný, jak by si Ticho přál. Ví už od začátku, že všichni jeho nepřátelé se chovají divněji než Mr. Bean na diskotéce a někteří jeho přátelé provádí věci, jako by si jej chtěli znepřátelit. Je milostný vztah s Catwoman pouhou náhodou nebo promyšlená součást důmyslného plánu, která má Batmana rozptylovat a odvádět jeho pozornost? Ticho! Rozuzlení se blíží…

Zbývajících sedm částí série Ticho obsažených v této knize přímo navazuje na předcházející netopýří dobrodružství (recenze Batman: Ticho I ). Původně vyšly sešitově v rámci běžné řady jako Batman # 613 – 619. Vydavatelství BB/art a CREW Batmana opět vybavily velmi praktickou pevnou vazbou, slušivým přebalem a bonusovou plátěnou záložkou. Pokud chtěl Jim Lee nakreslit něco, co by v knihovně vypadalo dobře, jak píše v úvodu, s Tichem se to povedlo na sto procent.

Po bombastickém rozjezdu v první knize se Jephu Loebovi daří držet prvoligové tempo. Dokud ale tajemný muž v obvazech nezačne prozrazovat svou identitu, žádná velká překvapení se nekonají. Opět se setkáváme s dalšími tvářemi z Batmanovského universa. Většina z nich, včetně Jokera, má ovšem vyloženě epizodní roličku. Na druhou stranu je opravdu hezké, mít je skoro všechny takhle pohromadě.

Pokud příběh vypadá spíše standardně, pavučinový "image-like" styl oblíbeného kreslíře Jima Lee opětovně bere dech stejně nekompromisně jako náhodným kolem plovoucím žralok z Čelistí. Náhlé střídání technik a bombastické obálky, umístěné vždy před každou další částí příběhu, by měl potíže rozdýchat i Mitch Buchannon a jeho Pobřežní hlídka. Jim Lee je borec, nedá se nic dělat.

Povedenému výsledku nemálo napomohli inker Scott Williams, letterer Richard Starkings a Alex Sinclair, který měl na starosti barvy. Ti všichni jsou součástí týmu, jenž celých dvanáct čísel batmanovské série bavil fanoušky v USA, trhal žebříčky prodejnosti a vytvořil dvě působivé komiksové knihy. Ty nejen dobře vypadají, ale dobře se i čtou.

Batman: Ticho II
BB/art & CREW, pevná vazba, formát B5, barevný, 192 str.
scénář: Jeph Loeb