Hudební recenze: kompilace Satellite

Nabízíme vám recenzi nové psytranceové kompilace Satellite, kterou sestavil DJ Tv pro značku Oxygen Records.

Venku je nová psytranceová kompilace, dostala název Satellite a výběr skladeb na ní obstaral Dj Tv. Dj Tv je již na poli naší psytranceové scény dostatečně známou osobností. Možná i někteří z vás pamatují první psy akce sdružení Sonic distortion, kde Tv spolu třeba s Djem Cymoonem jako jedni z prvních propagovali hudební styl s názvem psytrance. A byli to právě i tito dva pánové, kteří dostali možnost namíchat své sety pro časopis Xmag a dostat tak psytrance k tisícům nových posluchačů. V roce 2004 zakládá Tv spolu s Djkou Nem hudební značku Oxygen records a o rok později zde již vychází kosmopolitní kompilace Satellite, která obsahuje devět psytrance tracků.

Kompilaci rozjíždí Australan Mr. Peculiar, kterého se ani napodruhé nepodařilo dostat do Prahy, měl již zařízenou letenku, přesto na poslední chvíli své vystoupení v pražském Crossu odřekl. Pan Peculiar začal s hudební produkcí již v roce 89 a tehdy se ještě věnoval komponování hiphopu a drum and bassu. Setherian je třiadvacetiletý mladík z Brazílie, v jeho tracku Patch this už naprosto klasicky pulsuje v rychlém tempu basová linka, tolik typická pro psytrance. Povedená, nikterak nehrotící se jízda. Audialize je hudební projekt Portugalce Joaoa Appella a jeho skladba Full on chaos magic je mým osobním favoritem. Energická záležitost, která i přes svou dynamiku není agresivní. Nir Shoshani & Uri Azen pocházejí z Izraele a vydávají pod názvem E-jekt, znát je můžete i ze značky Phonokol, kde vyšlo jejich album Dark fader.

Jiří Tomášek alias Gappeq začínal jako folkař a má zkušenosti i s živým hraním, obstarává totiž klávesy ve skupině Sm Lomoz. Možná, že i tenhle fakt způsobil takřka skáčkovou vyhrávku, která se v průběhu skladby ozve, hodně vtipné osvěžení tracku. Daniel Costa zvolil pro své producentské práce v oblasti full on psí trencle a progressive umělecké jméno Vibra a i on na mě zapůsobil svým vtipem, když do skladby Alien intelligence zakomponoval téměř eurotranceovou pasáž, která se poprvé ohlásí ve třetí minutě a patnácté vteřině. Docela úlet, který ale na párty musí zcela bezpečně fungovat. Portugalské bratrské duo Spectra na cédéčko dodalo skladbu Radiation status, která balancuje na pomezí stylů progressive a psytrance. Své zástupce na Satellite má i Srbsko - Alternative control se skladbou Esperanto. Na závěr celého kompilačního alba se dočkáme i samplované kytary, která zvukově obohacuje track Ocean in motion a je od dvojky Izraelců Sound field.

Hodnocení: 76%

Various: Satellite
Oxygen Records 2005