Filmová recenze: Mr. & Mrs. Smith

Není moc rozumné přiznat vlastní ženě, že neumí vařit. Pokud je vlastní žena profesionální elitní zabiják, nesouhlasit s jejím jídelníčkem je holé šílenství! V romantické akční komedii to jiskří mezi Angelinou Jolieovou a Bradem Pittem.

Mr. Smith: "Mohla jsi mě zabít!"
Mrs. Smith: "Ale prosím tě, vždyť to byla taková malá bomba."

Seznámili se před pěti nebo šesti lety. Mr. Smith (Brad Pitt) byl v Kolumbii, sám. Mrs. Smith (Angelina Jolieová) byla tamtéž, taktéž. Nesnesitelnou osamělost ale pocítili až ve chvíli, kdy došlo k politickému převratu a místní milice systematicky vyhledávaly Američany cestující sólo. Únikový manévr se v rychlosti změnil v náhodný sex a bylo jasné, že k sobě tak nějak patří. On ji požádal o ruku a ona přijala. Rázem z nich byli Mr. & Mrs. Smith. Svá zaměstnání jeden před druhým ovšem dál tajili, asi proto, že není úplně jednoduché říct: „Miláčku, víš jak jsem ti řekla, že dělám do softwaru? Tak spíš pro prachy zabíjím lidi.“

Pět (nebo šest) let jim to vycházelo, jenže pak, coby zástupci konkurenčních agentur, dostali oba tu samou zakázku. Když zjistili, jak se věci mají, nejdřív měli pocit, jakoby je v děloze matka bodla ramínkem do srdce. Následovala nutná konfrontace ve stylu: „Bylo to skvělé, ale promiň, už musíš jít!“ A možná měli chvíli pocit, že toho ten druhý bude litovat do konce svého života. Obě dvě vteřiny. Naštěstí se ale brzy ukázalo, že jde o něco mnohem většího než jen manželské nedorozumění i že pravda a láska nakonec nejspíš zvítězí nad lží a nenávistí.

Film hvězdným hereckým obsazením svého času srovnatelným se jmény, která se objevila ve Specialistovi, je vlastně takovou jednorázovou manželskou poradnou. Zatímco mezi Sharon Stoneovou a Sylvesterem Stallonem to ale nijak speciálně nejiskřilo, mezi Angelinou Jolieovou a Bradem Pittem srší od první do poslední vteřiny hotový ohňostroj! Rád bych je společně viděl ještě v dalším filmu a nemuselo by to být zrovna pokračování. Protože to, jak spolu tenhle pár na plátně souzní, hravě zastíní neoriginální scénář, který by na některých místech potřeboval lehce vyspravit.

Takhle je radost poslouchat drobné vtípky a narážky, které by s jinými herci vůbec nemusely dobře fungovat. Brad Pitt střílející ve stylu Johna Woo je kuriózní zábavou. Angelina Jolieová, která dělá to samé, to už je splnění vánočního snu (tedy aspoň pro mě)! Pány bych ještě rád upozornil zvlášť na scénu, v níž tenhle sex symbol druhého tisíciletí vystupuje v pracovním převleku dominy. Pozor na krevní tlak!

Mix akční a romantické komedie vás samozřejmě nebude bavit, pokud jsou vám hlavní představitelé nesympatičtí. Pak si ale nedovedu představit, proč byste se s recenzí na film Mr. & Mrs. Smith vůbec zdržovali. Tohle je řemeslně skvěle odvedená legrace! Mohla být propracovanější, ale zas už by to nebyla tak příjemně uvolněná oddychovka.

Recenze vznikla díky Village Cinemas.

Mr. & Mrs. Smith
USA 2005, 120 min