DVD recenze: Kanye West – Late Orchestration

Jeden z nejlépe přijímaných rapperů současnosti Kanye West si udělal výlet do Londýna, aby tam natočil záznam svého vystoupení v legendární Abbey Road. Na DVD přihodil ještě hrst videoklipů i rozhovor a dívčí ňadra se z toho dynamicky dmou!

Put your diamonds in the sky, if you feel the vibe!

I když někteří styl Kanye Westa nemusí, protože se jakoby neumí rozhodnout, jestli chce „spíš rapovat nebo zpívat“, nelze popřít, že Kanye je jasný „gold digger". Aspoň co se úspěchu týče! V legendární londýnské Abbey Road (klíčové slovo: Beatles) předvedl skvělý koncert plný hitů z předchozího i posledního alba. A byla to palba, kterou stojí zato aspoň jedenkrát shlédnout na DVD.

Příjemné groovy peklíčko začíná hitovkou Diamonds from Sierra Leone. Kanye opanuje pódium. Záda mu jistí jeho dvorní DJ A-trak, který se v srpnu ukáže na Hip Hop Kempu. Kromě něj je tam i symfonický orchestr plný mladých dam v tmavých večerních róbách a s červenými „maskujícími“ pruhy namalovanými přes oči. Atmosféra skvělá, i když záznam bohužel nedokáže zprostředkovat frenetické nadšení, kterému v Abbey Road propadly asi  tři stovky vyvolených.

Živé provedení Kanyeho trackům sluší. Vzhledem k častým orchestrálním samplům, které se na jeho deskách objevují, asi nebyl zas takový problém s vymýšlením orchestrací jednotlivých písniček. Přesto je třeba říct, že právě díky tomu zní tracky opravdu živě a ne jako šméčkovaný playback. Mají prostě tu správnou šťávu, ze které se slečnám zrychluje dech a pod napnutými blůzkami dynamicky dmou ňadra. V Bring Me Down dokonce West jako bonus naplno rozjede přesvědčivé herecké drama.

Drive slow, homie…

Na skok se zastavili všichni důležití hosté, které známe nejen díky videoklipům (Pam Andersonová přesto chyběla). A tak když zní Touch the Sky, vyskočí na pódium skvělý Lupe Fiasko, s Drive Slow se objeví rapper GLC a v Gone Kanyeho doplňuje Consequence. Jen Adam Levine z Maroon 5 chybí (jak se to vezme, mi nechyběl vůbec). Zato celou Heard ‘em Say hraje na piano r’n’b don juan John Legend a nakonec se s chutí pustí i do refrénu.

Zkrátka svižný koncert! Po jeho skončení navíc není ještě důvod vytahovat DVD z přehrávače. I kdyby vás nezajímal exkluzivní rozhovor s Westem převážně o tom, jak záznam z Abbey Road vznikal, je tady sympatická kolekce čtyř videoklipů. Diamonds from Sierra Leone se natáčelo v Praze, Gold Digger s Jamie Foxem je notoricky známé, ve vyvedeném retru Touch the Sky je konečně i ta Pam a Heard ‘em Say j tady dokonce ve dvou verzích – animované slavným Billem Plymptonem a režírované Michaelem Gondrym (Věčný svit neposkvrněné mysli).

Nakonec doporučuju pustit si celou show ještě jednou, tentokrát se zapnutou funkcí Follow the bear. Pokaždé, když se na obrazovce objeví logo medvědí hlavy, klikněte na něj. Dostanete se do speciální sekce záběrů z příprav koncertu. Díky Follow the bear tak můžete sledovat zajímavý hudební dokument, kdy koncertním verzím jednotlivých tracků předchází to, co jim opravdu předcházelo.

PS: DVD dostanete v roztomilém plyšovém obalu. Sledujte medvěda! V zahraničí navíc vyšlo stejnojmenné live CD, které obsahuje záznam koncertu a sušší verzi hitu Gold Digger.

Zvuk jako: Kanye West – Late Registration

Kanye West: Late Orchestration