Hudební recenze: Ressonus net. vol.1

V pořadí třetí CD na nezávislé české značce Ressonus je tady. On je tady sice už pár měsíců, ale jarní únava byla silnější. Takže s malým zpožděním vám přináším minirecenzi na tento zajímavý hudební počin.

Ressonus net vol.1 je v pořadí třetí počin nezávislého českého labelu Ressonus. O dvou předchozích autorských albech jste se mohli dočíst zdezde. Na rozdíl od nich se jedná o kompilaci sestavenou ze skladeb různých autorů nejen z Čech, ale třeba i z Japonska, Italie či Holandska. Jak je tomu u tohoto labelu zvykem, i tentokrát je obal ručně vyroběný za pomoci sítotisku... Dohromady existuje dvěstě kusů, z nichž každý jeden je očíslovaný. Co se týče obalu, myslím, že je to jedna z věcí, která v současnosti velmi zvedá hodnotu tak ohroženého media, jakým je kompaktní disk. Většinou úzce souvisí s hudební nahrávkou, takže díky němu můžete proniknout ještě hlouběji do jejího obsahu, zvláště u konceptuálních hudebních záležitostí. Podobně jako je tomu třeba u audiovizuálních záležitostí, kde by samotná hudba byla jen půlkou toho, čím je s obrazem. No a v neposlední řadě takový kousek potěší hudebního sběratele. Tím nechci říct, že nebýt tohoto parádního obalu, tak nestojí tahle kompilace za poslech. Stojí.

Celkově se jedná spíš o hlubší polohy ambientu, sem tam se však vynoří rytmika, sem tam lidský hlas či nedigitální instrument. Spíš než s táhlými plochami a sférickými zvuky se zde operuje se zvuky kratšími a s jejich skladbou. Pravděpodobně dělají hodně i efekty na ně aplikované. Opět mi hudba, stejně jako u předchozích alb na Ressonus, připomíná hudbu scénickou nebo z nějakého filmu. Těžko řici jakého, ale zcela jistě to nebude americká akčňárna. Protože jsem poměrně vycvičený posluchač, nebojím se  tohle CD poslouchat ani když jsem sama doma. Dokonce si ho dám klidně do sluchátek a bubáci můžou jít někam. Doporučuju to alespoň zkusit.

Kompilaci  Ressonus net vol.1 můžete zakoupit přímo na www.ressonus.net a nebo přes online obchod www.starcastic.cz. Cena je hodně příjemná, něco málo přes 200 Kč.