Hudební recenze: Solead - Serpent

Vám již dobře známý label Beef Records, za kterým stojí český DJ Schwa, má opět ve svém katalogu nové hudební bejby. Tatínek a maminka jsou Vincent Courcot a Charles Michaud coby projekt Solead a za kmotry šli projekty Deepchild a také Anna aka Boris Brejcha. Tohle děcko je od prvních chvil narození neposedné a zlobí na kdejaké party naprosto ignorujíc vstup třeba od osmnácti let. Naštěstí jsou bodyguardi povětšinou shovívaví a moc dobře vědí, že právě tenhle návštěvník dokáže party pořádně rozproudit. V rytmu příjemně našláplého deep houseu.

Solead je projekt zkušených psytrancerů, kteří mají na svém kontě za pěknou řádku let dohromady čtyři alba. Je poměrně k nevíře, že po hudebních studiích se nejprve vrhli na rockovou muziku, pak přesedlali na elektroniku v rytmu hypnotických beatů goa tranceu a nakonec zjemnili, trochu zpomalili a jsou z nich zkušení housaři. Cesty osudu jsou skutečně nevyzpytatelné a kdoví, v jakém hudebním rozpoložení je najdeme za pár let. Nyní se však upsali se svou produkcí labelu Beef Records, takže příliš jinačí rytmy, než tanečně laděný house, nemůžete očekávat. Se skladbou "Serpent" okusíte, při jejím poslechu, progresivní deep house, tedy ne kdo ví jak dynamickou taneční pecku, spíše poklidnější song. Ovšem s klubovým nábojem. Takže případný čas na parketu strávený ve společnosti této skladby rozhodně neprostojíte na jednom místě. Česká vás osm a půl minuty vcelku "obvyklého" soundu, který se na vás valí z kdejaké, podobně zaměřené, kompilace. To je asi jediná vada na kráse tohoto songu. Zní vážně dobře a pěkně šlape, ovšem nenajdete v něm příliš mnoho, čím by se nějak odlišoval a charakterizoval od ostatních. Nehledejte v něm žádnou velkou melodiku, spíše jen jednoduché motivy, protože hlavní ingrediencí je tady taneční rytmika. To remix od Deepchild je o něco hravější. Projekt Ricka Bulla, který jsme vám před nedávnem představili v recenzi jeho singlové práce "Fractures", taktéž pro Beef Records, je více melodičtější s výrazně hlubšími spodky. Takže jako celek zní plněji a komplexněji a to skladbě "Serpent" sluší o poznání více.

B strana vinylu nabízí dvojici úplně jiných skladeb. "Loose Powder" v originálu od Solead se nese ve velmi podobném duchu jako skladba "Serpent" Po melodické stránce nabízí vlastně jen jeden velmi jednoduchý motiv z ne zcela přesného akordu, kolem kterého to jemně cvaká, kliká, bublá a tepe. Tedy záležitost, která v klubu určitě najde své místo, ovšem na samostatný poslech to příliš nestačí a oněch sedm a půl minuty je poměrně zdlouhavých a ke konci už trochu nudných. Škoda, začátek byl slibný. Reputaci opět napraví remix, o který se v tomto případě postaral Boris Brejcha aka Anna. Tento německý producent si svoji kariéru buduje teprve od roku 2006, ovšem za tu dobu už stihl vydat dosti materiálu na to, abyste věděli, o koho jde. Třeba letos, před pár měsíci, mu vyšlo druhé album "Mein Wahres Ich" plné minimalových a tech-houseových vibrací a podobně je na tom i jeho remix skladby "Loose Powder". Ten je tím nejlepším na tomto vinylu. Po melodické stránce nejvýraznější, zvukově nejbohatší, gradace, breakdowny... Pořád se v něm něco děje a je co poslouchat.

Nakonec snad začneme uctívat krávy i v Česku po vzoru Indie, kde by jistě tento vinyl a vůbec celý katalog labelu Beef Records posadili do zlatem vysázeného křesla. Přestože originály obou skladeb nedosahují takové kvality, které by mnohé zmlsané ouško clubberů nejspíš chtělo, remixy jim to jistě vynahradí plnými doušky. A vlastně i ty originální verze jsou fajn, jen se rychleji oposlouchají a snadno spletou se současnou produkcí v tomto hudebním stylu.

Hodnocení: 85%

Víte, že...: 27. srpna se tento singl vyhoupl do čela žebříčku "progressivehouse.com promo chart" a pochvalný feedback již zanechali například DJ Pena, projekt Moonbeam nebo náš Roman Rai.

SOLEAD – SERPENT