RECENZE
Hudební recenze: singly LA4 a H16
Hudební recenzi tentokrát věnujeme dvěma novým hiphopovým singlům. Ten první ukuchtil LA4 z Indy a Wich a druhý připravila mladá parta ze Slovenska, s názvem H16.
LA4: El á pro / Na světlo denní
LA4 je MC, jehož hlas už určitě znáte z hostování na takových peckách, jako byly Praha od Penerů strýčka homeboye nebo Cesta štrýtu z alba My 3 od Indyho a Wiche. Tento mladý pán, který by nepodepsal nahrávací smlouvu u major labelu se konečně také osmělil a na světlo denní vypustil svůj debutový singl.
Singl obsahuje dvě nové skladby El á pro a Na světlo denní plus dva remixy těchto novinek. Hudbu a skreče v El á pro obstaral DJ Wich, podle mě nejhezčí věc na celém singlu. Klasická pozitivní Wichovina, která se příjemně poslouchá a koncepčně by mohla s přehledem zapadnout jak na Repertoár od Penerů strýčka homeboye, tak na debut My 3 od Indyho a Wiche.
Tenhle fakt má jasnou logiku, vždyť Wich poskládal téměr veškerý hudební materiál pro debut Penerů a LA4 u obou formací taktéž hostoval. Hudební podklad pro skladbu Na světlo denní připravil James Cole, který tady vypomohl i s rapem. Tenhle track by zase v klidu zapadnul na desku Toxic funk od Supercrooo. Jedná se opět o pomalý elektro sound s rovnou hajtkou, doplněný o archaicky znějící syntetickou trumpetu. James Cole se tady v rapu dopouští otřepaného klišé v hlášce: 'cejtím tvou prdel', kterou už známe z desky Toxic funk.
První remix na singlu skvěle přemíchal producentský nováček Marko. Je fajn, že DJ Wich bude mít konečně po producentské stránce širší konkurenci. Konkurovat by mu mohl i Cut Dem, který si vzal na paškál skladbu Na světlo denní a připravil pro ni docela zajímavý temnější remix.
H16: Jednašeska ftvojom klube
Hip-Hop.sk 2004
H16 (6 hlav s 1 společným cílem - dělat kvalitní Hudbu) je mladá hiphopová parta ze Slovenska, která se pochlapila svým prvním EP, které vyprudukoval slovenský server Hip-hop.sk a do distribuce se tento materiál dostal díky 31. číslu letosního vydání časopisu Bbarák.
Na EP se nachází jedno intro, čtyři originální tracky a jeden radio edit skladby Jednašeska ftvojom klube. Tahle titulní záležitost je sice chytlavá, ale hned po druhém poslechu mám pocit, že už je totálně oposlouchaná. Mým favoritem je pecka Keď chytím mikrofón - hypnotický hiphop, který bych nevahál zařadit i do chilloutového setu.
Hudbu vytvořil a skreče naškrábal známý Vec. Tenhle track byl míchán v jiném studiu než ostatní skladby. Je to docela znát, protože hlasitostní úroveň je lehce nižší než u ostatního materiálu na cédečku. Není to rozdíl nikterak markantní, ale slyšet to je. Mínus za konečný mastering tedy uděluji panu Jazzymu.
Reputaci si Jazzy naštěští následně napravuje v další rýmovačce Toe konec.... Pro text, který napsal Dylema, vytvořil úderný a pozitivní beat a hutně tady též zaskrečoval. V textech jsem nenašel zádné hluboké rozjímaní a mám pocit, že H16 se o to ani nesnaží. Možná škoda, protože já pořád čekám na překonání textu Síla slova od Indyho a Wiche .)