ROZHOVOR
Boris Hotton: "Lidi zas u hudby zajímá hloubka"
V Německu usazený Belgičan Boris Hotton míří do Prahy. Přesněji tedy do jednoho z nejstarších a nejvyhlášenějších klubů Chapeau Rouge, kde se představí jako headliner deephouseové noci Grande Noche. Anžto je to nejen zajímavý DJ, ale i producent a není širšímu publiku příliš známý, nedalo nám, než abychom jej vyzpovídali.
Ahoj Borisi, nejprve díky moc za rozhovor. Jak se máš a na čem teď momentálně pracuješ?
Daří se mi fajn, díky. Momentálně pracuji na nových skladbách a remixech… Zastihl jsi mne ve studiu, práve experimentuji se zvuky a zkouším nové věci…
Prozradíš nám o sobě něco víc - kdo je vlastně Boris Hotton a jaký je tvůj zvuk?
Při produkování moc neberu ohled na to, jak má co ve finále znít. Každá produkce vzniká u mě ve studiu spontánně. Dneska dělám jistý track a zítra třeba žánrově úplně jiný, vždy podle nálady. Nechci se vázat na jediný styl; rád zkouším a experimentuji se zvuky. Podněty si beru všude možně; ze starých desek, během návštěvy klubů, z přírody, města, vlaku... Odkudkoli, kde se momentálně nacházím. Všechny tyto elementy naházím do jednoho velkého hrnce a nedržím se žádného receptu.
Pocházíš z Belgie.. Jak ses dostal do Německa, kde momentálně žiješ? A co tě přivedlo do města jako je Siegen?
To není přesné. Z Belgie nepocházím, můj otec byl ale jako belgický voják umístěn do Německa. V Německu jsem se narodil, chodil do belgické školy a od dětství jsem vyrůstal dvojjazyčně. Jakmile byly na začátku devadesátých let belgické jednotky přeloženy zpátky do Belgie, zůstal jsem se svou matkou, která je Němka, v Německu. Od té doby žiju v Siegenu.
Obvyklá otázka - nepřemýšlel jsi také někdy o stěhování do Berlína?
Jo, nad tím jsem už hodně přemýšlel, Berlín je teď hot-spot. Ale myslím, že život v Berlíně by mě hodně přetěžoval. Siegen je malé město s asi 115 tisíci obyvatel. Velmi klidné a venkovské… Křiklavý protiklad oproti milionovému velkoměstu jako je Berlín…
Čím sis vytvořil vztah k elektronické hudbě? Co byly ty první podněty?
Hudba u mě hrála vždy velkou roli. Jako dítě jsem hodně poslouchal rádio, magnetofon byl vždycky v pohotovosti nahrávat věci z rádia. Pamatuji si, jak jsem si hrál na rádiového dje a nahrával svůj vlastní program... Pak jsem začal pro přátele a rodinu sestavovat takové domácí kompilace.( smích) Největší vliv na mě měl bezesporu pořad „Treibhaus“ (skleník – pozn. autora) - to bylo myslím v roce 1994. Předtím jsem znal totiž jen mainstream nebo techno. A tam se vysílal úplně jiný zvuk, který jsem předtím nikdy neslyšel. Každou sobotu, čtyři hodiny v kuse jsme poslouchali jenom deep house. Byl to super pořad se skvělými DJi. Moderátorem a DJem byl Ingo Sänger, který teď vede label Farside a společně s Herb LF mají společný projekt Westpark Unit.
V současnosti produkuješ hlavně deep house. Ale jako DJ hraješ také hodně eklektické sety…
Ano, to je pravda. Mám rád, když je set různorodý a je ovlivněn více žánry. Dobrý mix z deep houseu, klasického houseu, detroit techna, staršími disco věcmi… Jako každý večírek, který je jiný…
Nedávno jsi vydal remixy pro Svena Weisemanna na Liebe Detail anebo pro Lucy na Meerestief.. Pro Meerestief plánuješ další releasy. Co od tebe můžeme v blízké době očekávat?
Ano, plánuju další releasy pro Meerestief. Na nové kompilaci od Meerestief („Submerge“ – pozn. autora) se objeví můj jeden nový track a další tracky vyjdou pro Meerestief digital. Jedno EP vyjde v dohledné dobe na španelském labelu Troubled Kids Records i s remixy od Motorcitysoul a Jesuse Gonseva.
Label Meerestief Waltera Ercolina a Daniely Stickroth je pro mne ztelesnením perfektního jedinečného zvuku.. Všechny veci jsou deep, groovy, plné melancholie.. Jak jsi na ne narazil a jak probíhá spolupráce?
Spolupráce s Meerestief je naprosto bez komplikací a jednoduchá. Walter Ercolino me oslovil kvůli remixu pro projekt Lucy a já jsem samozřejme ihned souhlasil. Hudebne jsou velmi otevření a díky obema značkám [Meerestief a sublabel Moonpool – pozn. autora] mají široké zázemí pro deepovou elektronickou hudbu. To se mi moc líbí...
Cítím, že deep house se opet dere na scénu...
Připadá mi, že lidi zas u hudby zajímá hloubka, emoce a pocity... Hodne hudby na me působilo dost přiškrcene. Skutečne pozoruji, že i v techno oblasti lidé hledají hloubku. To je vývoj, který tu od počátku devadesátých let nebyl.
Zatím jsi pracoval jen jako solo projekt. Neplánuješ společnou práci ve studiu i s tvými přáteli?
Před lety jsem už s nekolika projekty a producenty spolupracoval. Meli jsme takový spolek pod jménem Metrosoul s umelci z různých oblastí – producenti, djs, label manažeři, produkční atd. Pracovali jsme také společne na hudbe, delali akce a založili značku Metromusic. Nyní jsem nadále se spoustou kolegů v kontaktu – Manuel Tur, Dplay, Langenberg. Jsme všichni dobří kámoši, hrajeme vzájemne své nové tracky, abychom si pak vymenily názory. Baví me to, do budoucna si dovedu představit, že budu s nekým aktivne pracovat ve studiu.
Jak vypadá tvůj obvyklý set-up při hraní?
Převážne hraju z vinylů, ale používám i CD formát, abych mel možnost vyzkoušet ty nejčerstvejší veci přímo ze studia nebo od přátel. Nedovedu si však představit přechod na ryze digitální médium, vždyť bych se v tom množství tracků na disku zcela ztratil!
Koho bys nám doporučil z domácí – nemecké – deep houseové scény?
Je mnoho talentovaných producentů, jak v Nemecku, tak celosvetove.. Hodne vepředu vidím Manuela Tura, velmi si ho jako muzikanta a producenta vážím. Další talentovaný umelec je Sven Weisemann, je skvelý hudebník s vytříbeným citem pro emocionální hudbu, což je nejlépe slyšitelné z jeho klavírních kompozic nebo soundtracků, které delá.
Co ostatního máš krome hudby rád?
Mám rád si život užívat, vídat se s přáteli, vypít si studené pivo v baru a tak proste poklábosit :]