ROZHOVOR
André Galluzzi: Očekávejte „after hours“ kompozice.
Majitel a zakladatel labelu ARAS, jenž během svých začátků v 90. letech prošel formující se německou scénou a pravidelně hrával v klubu Tresor. Současný rezident berlínského Berghainu a Panoramabaru, který proslul svými desetihodinovými výpravnými sety. Čtyřicetiletý rodák z Frankfurtu, který procestoval celý svět a stal se jednou z hlavních tváří Cocoon bookingu - André Galluzzi v exkluzivním rozhovoru před Apokalypsou.
Ahoj André, tento týden se na Ibize odehrála většina "closing parties", takže je na čase prohlásit léto za ukončené a začít sumarizovat. Jaké bylo to tvoje léto 2013?
Toto léto pro mě bylo trochu netradiční. Sice jsem měl hodně hraní jak na Ibize tak mimo, ale většinu času jsem strávil ve studiu prací na svém prvním sólo albu. Abych to uvedl na správnou míru - mám za sebou již tři alba, ale vždy vznikla ve spolupráci s někým, proto mohu hrdě prohlásit, že tentokrát se bude skutečně jednat o ryzí sólové album. Takže jak léto bylo opravdu netradiční a velmi pracovní.
Na kterém labelu album vyjde?
Zatím si nejsem jistý. Samozřejmě jsem v kontaktu s Cocoonem, které o něj má zájem. Možná vyjde na labelu ARAS (pozn. společný label Galluzziho a Dany Ruh). Je to ale ve fázi jednání, takže více nemohu prozradit.
Co bude hlavní myšlenkou tohoto alba?
Chci, aby se v něm odrážel styl mých DJ setů, víš. Bude to směsice pohodovějších a downtempových skladeb, které kolikrát hrávám na začátcích svých setů, potom pár pořádně rozjetých party tracků a taky nějaké "fucked up afterhours tracks". To celý je koncept mých DJ setů, který uznávám a miluji.
Odrazí se to i na délce celého alba?
To zatím nevím, chystám tak 15 skladeb…
Na začátku jsi zmínil legendární ostrov Ibiza, na kterém trávíš takřka celé léto. Jsou zde nějaká místa, která navštěvuješ rád nejen jako DJ?
Ano, jezdím na Ibizu již spoustu let a takových míst tam znám spousty. Nechci ale prozrazovat kde jsou, protože i tak se za ta léta hodně změnila. Jsou to třeba lokace, kde se odehrávají tajné parties s úžasnou atmosférou. Stejně tak je na Ibize krásná příroda - lesy, hory - to všechno mi dodává spoustu energie a inspirace.
Své trvalé bydliště jsi však nedávno přesunul z Německa do Londýna. Proč?
Hlavním důvodem je to, že jsem zde před pár lety zřídil centrálu labelu ARAS. Taky už jsem po 17 letech potřeboval zvednout kotvy z Berlína a poznat něco nového. Samozřejmě Berlín mám velmi rád a rád se sem vracím, ale Londýn je pro mě momentálně mnohem více inspirativní a mohu zde spolupracovat s více projekty. Spolupracuji i s jedním zdejším magazínem o EDM, takže mám co dělat a baví mě to.
Jak ti sedí anglické kulturní prostředí?
Troufám si zatím mluvit jen o Londýnu a ten je skvělý. Lidé jsou tu velmi přátelští a otevření, zvláště když dojde řeč na hudbu.
Projeví se na tvém připravovaném albu i vliv, který na tebe Londýn má?
Možná ano, ale zatím se jedná o mix všech inspirací, které jsem během svého cestování načerpal. Těžko rozlišovat vliv Berlína nebo Londýna, i když je pravda, že některé tracky budou mít "chladnější charakter".
Na co se můžeme v brzké budoucnosti těšit z produkce labelu ARAS?
Chystáme toho hodně, zatím nechci prozrazovat konkrétní jména a názvy EP, ale očekávejte orientální, vesmírné a "after hours" kompozice. No, vlastně můžu prozradit, že tento podzim chystám vydání pár svých skladeb, které vznikly ve spolupráci s Danielem Stefanikem a Danou Ruh.
Zmínil jsi svůj starý label Taksi, na kterém vyšla spousta nezapomenutelných desek. Zařazuješ je někdy do svých setů?
Občas ano, mám rád ten sound 90. let. Samozřejmě nepasují do každého setu, ale čas od času dokážou mejdan pěkně rozjet.
Pořád mluvíme o technu a EDM, ale zajímalo by mě, jestli posloucháš i jiné žánry…
Poslouchám obrovské hudební spektrum. Od jazzu přes Petera Gabriela až po downbeat. Každá příležitost si zaslouží svůj hudební podtext.
Chodíš i na koncerty?
Jo, snažím se, zvlášť v Berlíně bylo pořád kam chodit. Jazzové koncerty mám fakt rád, protože pro mě bývají velkým zdrojem inspirace. Jednu dobu jsem dokonce hrál v kapele!
Rozhovor připravil v říjnu 2013
Nois