ROZHOVOR

 

Julian Perez: "Nechci být zaujatý sám sebou..."

Už za tři týdny se historicky poprvé v Praze a vlastně i v České republice představí španělský DJ a producent Julian Perez, zástupce Fathers & Sons Production, Solid Am a tINI and the Gang. Tento mladý talentovaný DJ z Ibizy se vepsal do povědomí tisíců fanoušků jak svými osobitými tracky a velmi kvalitními tanečními sety na akcích jako WMC Miami, tak precizními vystoupeními po boku tak slavných jmen jako například tINI nebo Steve Lawler, na jehož labelu ViVA Music rovněž vydává. Jeho svěží groovy sound si můžete přijít užít v Pekelnym baru už 7. května!

 

Jak se máš na začátku jara, Juliane? Jsi teď hodně zaneprázdněný?

Začátek jara je skvělý. Jsem po WMC stále v Miami, takže se mám úžasně a odpočívám před návratem do Evropy, který plánuju příští týden. Zaneprázdněný jsem pořád, mám spoustu nových projektů a věcí na práci, což je fajn. Snažím se zorganizovat si čas tak, abych to všechno stihl do slíbeného termínu...

Je to tvé první hraní v Praze. Slyšel jsi o české elektronické scéně, nebo znáš nějaké české DJe?

Neslyšel jsem o ní moc, takže se těším, až sám v květnu zjistím, jak to u vás funguje. Na pobyt v jednom z nejkrásnějších měst na světě (zrovna jsem to četl v hodnocení) jsem moc zvědavý. Poletím k vám brzy ráno, abych měl čas podívat se i po okolí.

Julian Perez

Jak ses jako španělský DJ dostal do hledáčku berlínské agentury? Je to kvůli tvému vztahu k vinylům?

Je to od každého trochu. Jedná se o velmi exkluzivní agenturu a ano, myslím, že jsem tam jediný španělský umělec; potřeboval jsem vhodnou agenturu a tato se objevila v pravý čas. Bylo v tom určitě víc, než můj vztah k muzice... Nutí mě to pracovat ještě tvrději, abych byl tím správným umělcem, kterého hledají, protože úroveň je vysoká. Je to velká výzva!

Jak se ti poštěstilo začít spolupracovat s tINI?

Je to úžasná holka! Nepamatuju si přesně, kde a kdy jsme se potkali poprvé, ale bylo to mezi námi skvělé hned od začátku... Vždycky hraje a podporuje mou muziku a produkci z Fathers & Sons. Zbožňuju její energii a vkus, když hraje, je to bezesporu jedna z nových nejtalentovanějších DJek a jsem moc rád, že spolu letos budeme hrát na pár akcích.

Julian Perez

Tvoji muziku vydává spousta labelů po celém světě jako třeba ViVA... Jak dlouho ti trvalo vyprodukovat první track a bylo těžké jej dostat ven?

Když jste DJ, který se snaží začít vlastní produkci, vydání prvního tracku je něco, co chcete opravdu moc a nemůžete se dočkat, až uslyšíte feedback od ostatních DJů po všech těch pokusech vytvořit něco slušného... První track, který mi vyšel, byl můj projekt Nº19. Trvalo několik dní stvořit myšlenku a dalších pár k tomu, abych dostal ven ten nejlepší zvuk, s nímž jsem neměl zase až tolik zkušeností. Vydal se 5 měsíců po mých prvních pokusech, byl jsem v tom až po uši a snažil se učit rychle. Myslím, že jsem nikdy nikomu neposlal svých prvních 18 prací. Je důležité být trpělivý, i když to není jedna z mých ctností. Po nějaké době se naučíte více si vybírat...

Ve tvých skladbách je slyšet klasický analogový zvuk. Předpokládáme, že máš zálibu v ladění různých syntezátorů... Máš tam nějaké favority?

To, co cítíte v mé produkci, je více o charakteru samotného tracku, než o výbavě použité pro jeho výrobu. Je to dotek 90. let, protože to je zvuk, se kterým jsem vyrostl a logicky jsou všechny jeho vlivy v mé produkci přítomné, a proto používám hodně klasických samplů. Moji studioví favorité jsou Roland TR-909, TR-606 a TB-303, patřící mému sousedovi, a Jomox XBASE 999, MFB 522, Tempest a Korg MS2000 pro vintage synth. Pak používám MPC3000, analogový 24 kanálový mixážní pult a externí efekty.

Julian Perez

Řekl bys, že kvalita tvé produkce vzrůstá přímo úměrně s investicemi do technologií, nebo je to celé o nápadu, hudebním sluchu a zkušenostech?

Nové technologie, nové i staré nástroje spolu s dalšími investicemi mi pomáhají vytvářet odlišnou hudbu. Je jednodušší improvizovat, ale nejvíc funguje, když se chceš učit novým věcem a zároveň toužíš dál rozvíjet svůj sound. Z každé "nové hračky" máme radost a rozhodně se s ní nenudíme, ale není to stoprocentně nutné pro vytvoření dobré elektronické hudby. Laptop, sluchátka a povědomí o tom, jak použít sequencer a pluginy, jsou víc než dostačující...

Na svém vlastním labelu vydáváš tracky pouze na vinylech. Jaký pro to máš hlavní důvod? Je to snaha vrátit se do dob, kdy dobrá hudba nebyla tak jednoduše k mání?

Důvodem je sdílení kousku hudby, něčeho, co můžete sbírat stejně, jako jsme to dělávali kdysi; hudby, která byla vytvořena pro vylisování na desku a pro poslech v tomto formátu. Udržuje ji blízkou lidem, kteří ji opravdu ocení. Je ale skvělé, že si všichni můžou hudbu užívat taky v digitálu, pokud máte label, který vyhledává tento formát pro produkci a prodej, ale v tom případě nemůžete kontrolovat, jak moc se track rozšíří mezi lidi. Pak ho mohou hrát všichni, takže je až příliš jednoduché takový track získat a on nezíská pozornost lidí jako jsem já, tedy DJů. Také samotná produkce tracků pro vinyly je důležitá. Pokud je track produkovaný a zmasterovaný plně digitálně, pořád bude znít digitálně i v analogovém formátu. V takových případech si radši koupím digitální verzi než vinyl...

Můžeme se těšit, že zahraješ nějakou speciální skladbu z tvého labelu v Pekelnym baru?

Určitě ano, v mých setech vždy uslyšíte nahrávky z mnoha různých labelů...

Jaký to je pocit, když DJs jako Loco Dice nebo Ricardo Villalobos hrají tvou muziku?

To jsou věci, kvůli kterým se cítíte skvěle a nažhaveně k další práci. Kdo by si někdy nepředstavoval, jak jeho oblíbený DJ hraje poslední čerstvě vyrobený track a dav z něho šílí? To je klasika...

V mnoha technických riderech můžeme najít mixák Allen and Heath Xone 92. Můžeš nám o něm něco povědět? Je opravdu tak rozdílný od digitálních mixáků?

Je tam velký rozdíl. Převážně, když hrajete, taky filtry jsou jemnější a můžete si pohrát s echy... U mě vždy vede analogový mix. Když mám příležitost, rád si zahraju na Rane MP2016 s procesorem XP2016S, třeba Rex Club v Paříži a Robert Johnson v Offenbachu je mají jako svůj hlavní mixák a pak je velká radost tam hrát!

Julian Perez

Tvé sety jsou velmi rozmanité - groovy tech-house, minimal až po deep techno. Máš nějakou představu o tom, jak budeš hrát v Praze? Jak vůbec začínáš set v klubech a městech, kde hraješ úplně poprvé?

Nikdy nepřicházím s myšlenkou, co budu hrát ve městě, kde jsem ještě nikdy nebyl. Chodívám do klubu celkem brzy, abych si poslechl rezidentní DJe a pak začnu set svou vlastní cestou tak, jak to právě cítím a sleduji reakce. Když jsou lidé otevření se do něho ponořit, vždycky to šlape...

Můžeš nám říct něco málo o scéně na Ibize? Je tam v klubech více undergroundu, nebo komerce?

Ibiza sama je komerční; popravdě tam není žádná undergroundová scéna. Ale pokud mluvíš o klasické párty s normálními cenami, kde promotéři nemyslí pouze na vydělávání peněz a chodí tam lidé, kteří si prostě chtějí vychutnat muziku místo koukání na slavné DJe, aniž by věděli, kdo jsou – dají se takové najít. Ale ne na billboardech nebo letácích, tyhle rozhodně undergroundové nejsou...

Teď něco málo z tvého soukromí – na Instagramu jsme viděli fotky, na kterých s přáteli opravuješ starou loď. Je to kromě hudby další z tvých vášní?

Ano, začal jsem kromě hudby s dalším projektem, s další vášní, jelikož jsem vyrostl u moře a miluji lodě, plachtění a potápění. Teď tedy restauruji s kamarádem malou italskou dřevěnou loď z roku 1959 a doufáme, že bude hotova do léta... Doteď jsem loď mít nemohl, takže si asi dovedeš představit, jak moc si to užívám...

Julian Perez

Slíbila jsem kamarádce, že se zeptám, zda máš přítelkyni... :)

Řekni kamarádce, ať mě přijde pozdravit, až tam budu... Kdo vlastně dneska má přítele/přítelkyni?!

Můžeš nám na závěr představit track z tvého labelu, který tě poslední dobou zaujal?

To po mě nechtěj. Nechci být zaujatý sám sebou... Myslím, že to bude S.A.M. - "Playfull Silence". Když jsem ho slyšel poprvé a pak jeden od Livio & Ruby a nakonec můj track "Canal Cruise", věděl jsem okamžitě, že je připravený na vydání!

Moc děkuji za rozhovor!

Díky moc lidi, těším se, až vás všechny uvidím! ;)

Ptala se adlet v březnu 2014.

foto: archiv

Španělský DJ a producent Julian Perez se historicky poprvé představí v České republice a to ve středu 7. května v klubu Pekelnej Bar na akci R U Kidding?!




Interview with Julian Perez


Hello Julian, how are you at the beginning of the spring? Are you busy?

Hi there! The beginning of the spring is being great. I’m still in Miami after WMC, so I'm having a good one, chillin' before going back to Europe next week. Yeah always busy, loads of new projects and stuffs to do, which is a good thing, trying to organize myself to make them all on time.

It´s your first time in Prague, have you ever heard about czech electronic scene or do you know any czech DJs? (if so, what do you think about it/them)

I haven’t heard so much about it, so I'm looking forward to check it by myself in May. Curious to be in one of the most beautiful cities in the world (I've just read it in a ranking). I'll fly early in the morning so I'll have time to see around.

As a spanish DJ, how did you get to an attention of a Berlin agency? Is it because of your relation to vinyls?

It's a mix of everything. It's a very exclusive agency and yeah I think I'm the only spanish artist in there, I needed a proper agency and it showed up at the right time. It was more than my relation to records that got their attention. To be the kind of artist they were looking for makes me working even harder, because the level is high. It's a good challenge.

How did you start to cooperate with tINI?

She is such a cool girl! I don't really remember where and when we met for the first time but it worked well between us as far as I can remember. She is always playing and supporting my music and the releases on Fathers & Sons, she really digs it. I love her energy and taste when playing, she is with no doubt one of the new most talented DJ women out there. We'll be playing together a few shows this year luckily.

Your work is produced on many labels, such as ViVA; how long did it take you to produce your first track? Was it hard to get it released?

When you are a DJ who’s trying to start producing, release the first track is something you really wanna do badly, and you can't wait to hear the feedback from the other DJs, after many attempts to do something decent. The first track I released was my project Nº19. It took a couple of days to create the idea, and another couple to try to get the best sound from my inexperience. It was released 5 months after first trial, I was very into it and tried to learn quickly. I think I’ve never sent to anyone any of the first 18 projects. It's important to be patient, even if it wasn't one of my virtues. After a while you learn how to be more selective.

In your tracks there is a feeling of classic analog, I suppose you are keen on tuning of various synthesizers…Do you have any favorites?

What you feel in my productions is more the kind of track than the gear used on it. My productions have this 90's touch cause it’s the vibe I grew up with, all my influences are very present on them, and that's why I use a lot of classic gear and samples. My studio’s favorites are the Roland TR-909, TR-606 and TB-303 from my neighbor on the studio next to me, and my jomox xbase999, mfb 522, tempest and Korg MS2000 as a vintage synth. Then I use an MPC3000, an analog 24 channel mixer and external effects.

Would you say that a quality of your production increased proportionally with investment to the technology or is it about the idea, ear for music and experiences?

The new technology, new and old gear, alongside with more investment, are helping me to make music in a different way, easier to improvise, but mostly in order to keep learning new stuffs and developing my sound. Every "new toy" is making us feel good and avoid to get bored but it’s not 100% needed to make good electronic music. A laptop, headphones and knowledge about how to use a sequencer and plugins, are more than enough to make it.

On your own label Fathers & Sons you release tracks only on vinyls. What´s the main purpose of it, is it an attempt of comeback to the day when good music was not so easy reachable?

The purpose is to share a piece of music, something you can collect like we used to do back in the days, music that is made to be pressed on a record and to be listened on that format. It keeps it close to the people who really appreciate it. It’s however great that everyone can enjoy the music digitally too, if you as a label are looking for this kind of format of promotion and selling, only you can not control how widespread it is gonna be. Then anyone will have it and play it around, so it will be too easy to get it and it won't attract the attention of people like me as a DJ. Also the production of the tracks matter when pressing, if the tracks are produced and mastered fully digital, it will still sound digital on an analog format. On those cases I rather go for the digital version instead of buy the record.

Can we look forward that you will play some special tracks from your label in Pekelnej bar?

Of course I will, you'll always see the records with different label colors on my sets.

How does it feel when DJs like Loco Dice and Ricardo Villalobos play your production?

They are things that make you feel good and excited to keep working more and more. Who doesn't imagine his/her favorites DJ playing the latest fresh made track and the crowd getting crazy about it? It's a classic thinking!

In many technical riders we can find Allen and Heath Xone 92 mixer, can you tell us something about it? Is it really so different sound from digital mixers?

It is. There is a big difference mostly when you play records, also the filters are smooth and you can play with the resonances, always analog mixers for me. When I have the chance I go for the Rane MP2016 with the XP2016S processor, Rex Club (Paris) and Robert Johnson (Offenbach) have them as a main mixer and it's so much fun!

Your sets are very diverse, from groovy tech house, minimal to deep techno. Do you have any conception how would you play in Prague? How you even start a set in clubs and cities where you play for the first time?

I never go with an idea of what to play in a city I've never been. I use to go to the club early to listen to the resident DJs set and then I start the journey on my set as I feel, watching the reaction. When the people are open to get into it, it always flows.

Can you tell us something about scene on Ibiza? Is more underground or commerce in clubs there?

Ibiza is a commercial brand itself; there is actually no underground scene. But, if you are talking about a proper party, with "normal-cheap" prices, where the promoters don't just think about making loads of money, and crowd who just wanna enjoy and listen to the music, instead of seeing famous DJs, with no idea of who they are – you may find some, but not on billboards or flyers, these are definitely not underground.

Now a little from your privacy… On Instagram we saw pictures of you and your friends repairing a boat… Is this another passion besides from music?

Yes I started another project besides music, another passion, as I grew up by the sea and I love boats, sailing, diving... Now I'm restoring with my partner a small italian wooden boat from 1959, hopefully will be ready for the summer... So far I was never able to have a boat, so you can imagine how much I'm enjoying this.

I promise my friend to ask you if you have a girlfriend? :)

Tell your friend to come say Hi when I’m there, who has boyfriend/girlfriend nowadays?!

At least, can you tell us name of a track released on your label that impressed you the most lately (and say something about it)?

Well I cannot say a track of mine, being impressed by myself... So I think I’ll go for S.A.M.'s track on FAS001 called "Playful Silence". When I first heard this track, then Livio & Roby’s one, and finally my track "Canal Cruise", I saw the first release more than ready to go!

Thank you very much for the interview.

adlet

Thanks a lot guys and looking forward to see you all! ;)

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016